شهردار مشهد: امدادرسانی در منطقه سیدی همچنان ادامه دارد + فیلم پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد درپی جان‌باختن تعدادی از همشهریان در سیل امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو تمامی برنامه‌های فرهنگی مشهد تا شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ راه‌آهن مشهد: حرکت قطارهای مشهد به حالت عادی بازگشت | علت تاخیر، رعایت مسائل ایمنی بوده است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی | مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز نمایند سیل محور سرخس- مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتارشدن چند خودرو در سیل امروز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند
سرخط خبرها

پارکینگ خصوصی یا عمومی! | گله‌های مردمی از پارکینگ محدود و ظرفیت اختصاص یافته به کارکنان آستان قدس رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۹۵۰
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
پارکینگ خصوصی یا عمومی! | گله‌های مردمی از پارکینگ محدود و ظرفیت اختصاص یافته به کارکنان آستان قدس رضوی
«نبود جای پارک اطراف حرم مطهر رضوی مسئله‌ای است که همواره دل‌باختگان امام هشتم (ع) با آن روبه‌رو هستند. باید بار‌ها زیرگذر حرم را دور بزنی تا پارکینگی برای پارک خودرو پیدا کنی. در هنگام دور زدن در زیرگذر حرم مطهر به صورت مدام با تابلو‌های «پارکینگ خصوصی»، «پارکینگ مخصوص خدام» و عبارت‌های این‌چنینی روبه‌رو می‌شوی.»

پروانه رحمتی | شهرآرانیوز؛ شهروند دیگری نیز در پیامی این‌طوربیان کرده است: در پارکینگ حرم امام رضا (ع) چه تعداد ظرفیت برای زائران و چه تعداد برای کارکنان و خدام حرم وجود دارد؟ در ایام اوج حضور زائر و شب‌ها و روز‌های خاص زیارتی چه تعداد از این ظرفیت‌ها برای زائران اضافه می‌شود؟

کاهش ترافیک با رایگان کردن پارکینگ موتور

یکی دیگر از شهروندان نیز در پیامی درباره پارکینگ‌های حرم مطهر پیشنهادی دارد. در متن پیام این شهروند آمده است: به منظور کاهش ترافیک اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و نیاوردن خودرو‌های شخصی از سوی کسبه اطراف حرم، بهتر است پارکینگ‌های موتور رایگان شود. ترافیک خیابان‌های اطراف حرم آن‌قدر زیاد است که اغلب کسبه با وسایل عمومی می‌آیند. 

چالشی که در این باره داریم این است که اتوبوس‌ها تا ساعت خاصی از شب خدمات می‌دهند؛ بنابراین اگر با اتوبوس برویم شب با مشکل برگشت روبه‌رو می‌شویم. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهم که پارکینگ‌های موتورسیکلت حرم مطهر برای کسبه رایگان شود. این اقدام به کاهش ترافیک این محدوده و نیز خالی ماندن قسمتی از ظرفیت پارکینگ برای زائران، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

۴‌پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی وجود دارد

وقتی به دنبال پیگیری این پیامک‌ها به سراغ محمد شبان، معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی رفتیم، او برای پاسخ در ابتدا سراغ ظرفیت موجود پارکینگ‌های محدوده اطراف حرم می‌رود و در این باره می‌گوید: به منظور سهولت در پارک خودرو و ایجاد رفاه و آسایش زائران امام رضا (ع) چهار پارکینگ حرم مطهر رضوی با ظرفیت ۲ هزارو ۱۰۰ خودرو آماده خدمت‌رسانی است.

معاون خدمات زائران آستان قدس‌رضوی در توضیحاتی بیشتر به جزئیات پارکینگ‌های این محدوده اشاره دارد. او در‌این‌باره می‌گوید: از میان این چهار پارکینگ، تنها پارکینگ شماره‌۲ با ۴۵۰ جای پارک ویژه خدام مشغول به فعالیت است؛ بنابراین ۱۶۵۰ جای پارک در پارکینگ‌های شماره ۱، ۳ و ۴ در اختیار زائران قرار دارد تا بتوانند به سهولت از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

استفاده طولانی‌مدت کسبه از پارکینگ

شبان در ادامه به تعرفه پارکینگ‌های حرم مطهر اشاره دارد و می‌گوید: برخی کسبه اطراف حرم مطهر تمایل به پارک بلند‌مدت خودرو خود در پارکینگ‌ها دارند و این موضوع بی‌شک سبب اجحاف درحق زائران بارگاه منور رضوی می‌شود. در نقطه مقابل، این پارک‌کردن‌های طولانی‌مدت سبب بروز مشکل کمبود ظرفیت پارکینگی آستان قدس می‌شود.

معاون خدمات زائران آستان قدس‌رضوی در پاسخ به اقدامات لازم برای سامان‌دهی زمان استفاده از پارکینگ‌های محدوده حرم مطهر می‌گوید: نظر به اهمیت استفاده افراد بیشتر از پارکینگ حرم مطهر این‌گونه مقرر شد که بر خلاف دیگر پارکینگ‌های شهری که ساعات اولیه را گران و ساعات بعدی را ارزان تعیین می‌کنند، میانگین حضور زائر را که سه‌ساعت است ارزان تعیین کرده‌ایم و پس از آن به صورت افزایشی قیمت را لحاظ می‌کنیم که این موضوع به نفع زائر است.

ظرفیت چهارصد دستگاه پارک موتورسیکلت

او در ادامه بیان می‌کند: همچنین به دلیل مسائل پدافند غیرعامل، امکان پارک موتورسیکلت را در پارکینگ‌های زیرگذر نداریم، ولی با این حال در پارکینگ شماره‌۳ که رو باز است ظرفیت پارکینگی حدود چهارصد موتورسیکلت داریم که می‌توانند اقدام به پارک کنند.
شبان در انتها یادآوری می‌کند: در ایام اوج حضور زائر و مخصوصا شب‌های قدر که در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی با محدودیت تردد روبه‌رو هستیم پارکینگ‌های حرم مطهر در این روز و شب‌ها خلوت است و جای پارک زیادی وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->